Onze categorieeën

Stoel, tafel of woonaccessoires verkopen? Lees deze 6 tips voor een goede advertentietekst!

Huis en inrichting

shutterstock_513231259

Heb je een heerlijke fauteuil maar geen zin om hier ook met Oud & Nieuw 2017 nog in te moeten hangen bij het kijken naar ‘Knallende Kurken’? Heb je gemerkt dat je eigenlijk een paar bijzettafeltjes te veel hebt? Ga je die etagère die je in huis had gehaald de rest van het jaar toch niet meer gebruiken? Maak dan schoon schip… eh… huis, en zet het op Martkplaats. Daarbij helpt het natuurlijk wel als je een aantrekkelijke advertentietekst (en titel!) hebt. Lees hieronder waar je op moet letten!

De tekst is niet het enige belangrijke aan een advertentie. Een goede foto is een vereiste en je moet ook zeker even nadenken over de juiste prijsstelling (hierover later meer). Maar als de bezoeker enthousiast is geworden en op je advertentie klikt, kan een deal staan of vallen met de advertentietekst. Als je op de volgende punten let, komt het vast goed:

1) Zorg voor een pakkende titel

De titel is eigenlijk het allerbelangrijkste van je advertentie. Hier zoeken mensen op, het is de eerste tekst die ze zien, en op basis waarvan ze doorklikken (of niet). Dus jouw advertentie moet er zoveel mogelijk uitspringen door je titel. Zet de belangrijkste eigenschappen en aantrekkelijkste woorden indien mogelijk erbij. Dus niet alleen: ‘driepersoons bankstel, twee jaar oud’, maar liever iets als: ‘lederen driepersoons design bankstel, oranje’ of ’…origineel Italiaans’. (Zolang je maar onder de 60 karakters blijft.)

2) Prijs je product aan met persoonlijk verhaal

Verplaats je een beetje in de koper en probeer hem enthousiast te maken. Hij heeft op je advertentie geklikt, maar nu moet je hem echt overtuigen. Het helpt als je zelf ook echt (nog steeds) enthousiast bent over je stoel of tafel. Dus vertel – als dit zo is natuurlijk – dat je met pijn in je hart afstand doet van je geliefde meubelstuk; dat je hier altijd zo heerlijk in zat, er veel complimenten voor kreeg, of dat het het stralende middelpunt van de kamer was. Houd daarbij wel een beetje rekening met je publiek. Is het een exclusief item, waar vooral experts op afkomen, wees dan vooral beschrijvend en to-the-point.

3) Noem de belangrijkste voordelen

Een open deur misschien, maar vertel ook goed wat de voordelen zijn van je item en wat het onderscheid is met andere artikelen in die productgroep. Vertel wat er zo lekker ligt aan die boxspring, hoe handig het is om geen ombouw nodig te hebben, hoe lang ze meegaan etc. En vertel in wat voor interieur je mooie kroonluchter het best tot zijn recht komt, wat er uniek is aan de uitstraling. Het kan net helpen om de koper over de streep te trekken.

4) Vertel de reden voor verkoop

Misschien denk je dat het er niet toe doet, maar het kan vertrouwen scheppen als mensen horen dat je er niet vanaf wilt omdat je boekenkast of salontafel oud, lelijk of beschadigd is, maar dat hij bijvoorbeeld overcompleet is geworden door samenwonen, qua stijl niet meer in je interieur past, of je er gewoon op uitgekeken bent (en dat er verder niets mee mis is). Een geloofwaardig verhaal neemt al meteen een drempel weg.

5) Maak geen muur van tekst

Niemand vindt het fijn om een ononderbroken lapt tekst te moeten doorploegen. Dus zorg voor wat witregels in je verhaal en bijvoorbeeld bulletpoints of vette gedeeltes voor de belangrijkste informatie. Vermijd woorden met alleen hoofdletters. Dit komt schreeuwerig en opdringerig over.

6) Gebruik humor

Humor geeft lucht, schept een band, en zorgt ervoor dat mensen je advertentie beter onthouden. Als een bezoeker op drie advertenties klikt, maar alleen die van jou heeft een verhaal waarin je hoekbank of eettafel zichzelf aanprijst of waarin je vertelt hoe je kledingkast jou eigenlijk uitkoos toen je er in de winkel letterlijk tegenaan liep… drie keer raden welke advertentie de koper bij zal blijven?

(Gifs via GIPHY)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten

Verhuizen na kopen nieuw huis: waar moet je aan denken?

Huis en inrichting
Vervelend, hè, zo zonder internet en warm water in je nieuwe huis; maar er is nog meer te regelen. Een nieuw huis gekocht? Gefeliciteerd, dan gaat het nu echt gebeuren. Een nieuwe stap in je leven, wonen in een andere omgeving, een nieuw huis om echt je thuis van te...
Lees verder

Restyle je huis deze feestdagen, met hulp van interieurstylist Adriana

Feestdagen, Huis en inrichting, Kerstmis
Top! De surprises kunnen weer naar zolder of, als niemand kijkt, de prullenbak in, en rondslingerende juten zakken en Pietenpakken kunnen weer voor een jaar achter slot en grendel. Snel verder naar Kerst en Oud & Nieuw! Dat betekent een boom in de kamer en kerststerren, lichtjes en ballen overal...
Lees verder